Stříkání zadního čela Hrbaté Máni
24. 5. 2007




     Nastříkat zadní čelo pod stanovištěm strojvedoucího, to byl takový náš poslední restík, co se vnějšího vzhledu mašinky týče. Jenže stříkat odborně mašinky, to není koupit v drogerii barvu, štětec a napatlat. Povrch se musí nejdříve srovnat. Problémem byl i vyhnutý pochůzný plech na ochozu u vchodu na stanoviště, který bylo potřeba "přemluvit" k usazení na místo a pevně přivařit. Dalším důležitým úkolem bylo obroušení zadního čela až na kov. Poté následovalo nanesení tmelu na vyrovnání nerovností, jeho vybroušení a nanesení první vrstvy nátěru, tzv. spojky. Po dokonalém vytvrdnutí, které jak se ukázalo bylo delší než jsme očekávali, následoval nástřik základní barvou. Po základovce přišla na řadu již bílá barva - podklad šikmých červených pruhů, jak je známe z předního čela. Aby byly pruhy pěkně rovné a pravidelné, je potřeba plochu vykrýt páskou. Pak již "jen" červenou a jsme hotovi! Toužebně očekávaný okamžik nastal a my nedočkavě strhávali vykrývací pásku. Dílo se povedlo, dokonce zbyla barva na nějaký ten barevný tuning, jak je vidět na odvodňovacím kohoutku vzduchu a krytu ložiska kola. Nyní se už mašinka nemusí stydět jezdit zadním čelem napřed a je krásná z obou stran!





Nanášení tmelu...

...pokračuje

Zatmeleno!

Důkladné zakrytí je důležité

Spojka je na místě

Broušení spojky

Základní nástřik

Nástřik bílou hotov

Dílo je hotové celé!

Barevný tuning I.

Barevný tuning II.

Dílo v celé kráse

zpět

homepage

5. 9. 2007